Sunday, January 10, 2010

saya nak menang posh sunglass..;)

assalamualaikum..

kali pertama nak masuk contest..mungkin jauh berbeza dari isu2 yang pernah ditulis dalam blog ini sebelum ini..enjoy!!! :)

Bismillah,

Suatu malam, saya terjumpa Dayah buat posting ini. Tiba2 terlintas difikiran saya untuk buat double contest at the same time. Thanx Dayah atas ilham bernas ini. Okeh guys...sesiapa yang jawab soalan2 di bawah layak untuk menerima 60% diskaun atas bingkai2 yang diletakkan dalam blog Uwaiys Optometrist. 60% dari harga jualan kami di kedai. Insya ALLAH dalam sebulan dua ini, kami akan menambah lagi gambar2 kaca mata untuk memaksimakan pilihan.

Lebih menarik, seorang dari kalian yang menjawab tag ini akan menerima sunglass Posh. Nanti saya akan upload gambarnya. Caranya

  • Buat satu entry dan dalam entry itu, jawab soalan2 yang Dayah reka. Saya hanya ubah sikit2 untuk menguji kefahaman anda.
  • Tagkan ia kepada berapa orang pun...tak kisah. Cuma tolong nyatakan, SAYA DI TAG OLEH......... (saya akan usahakan sunglass percuma juga untuk perujuk teramai cuma belum difikirkan yang mana satu jenamanya)
  • Jika anda telah buat entry dengan soalan2 itu, sila letakkan permalink anda di Uwaiys Optometrist sahaja. Tanpa permalink, anda akan terlepas tawaran hebat ini.
  • Sila copy paste keseluruhan entry ini ke dalam entry penyertaan anda.
  • Tarikh akhir tag ini untuk sesi pertama adalah 28 Feb 2010.

Soalan yang perlu dijawab adalah :

1. Sejak bila anda mula berkaca mata ?
2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata (anggaran)?
4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama?
5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini?
6. Berapa power terkini anda (anggaran)?
7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini (anggaran)?
8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata, sila nyatakan sebab musababnya.
9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
10. Optometrist pilihan anda?
11. Pasangan anda berkaca mata ?
12. Apa pandangan anda pada kanak2 yang memakai kaca mata?

Tujuan tag ini adalah untuk saya menilai apakah layman's term yang biasa digunakan dan menilai kefahaman orang ramai tentang kepentingan memakai spek jika anda benar2 rabun.


1. Sejak bila anda mula berkaca mata ?
sekolah rendah..masa tu gatal- gatal mata nak pakai cermin mata kakak-kakak saya..pastu, bila umur 15 terus kena pakai cermin manat..hehehe...

2. Bagaimana anda tahu yang anda memerlukan kacamata ketika itu?
mula2 saya rasa sakit kepala..pastu ayah bawak pi check mata..then orang kat kedai spek tu kata saya kena pakai spek..so saya pun pakai je la...

3. Berapa ‘power’ pada permulaan anda berkaca mata (anggaran)?
err...100+? orang kedai spek tu kata mata saya silau...

4. Jenis/bentuk kaca mata anda yang pertama?
hohoho...retro style..bingkai plastik..kellesss...;)

5. Jenis/bentuk kaca mata anda yang terkini?
ermm.. saya suka pakai half-frame..bentuk square..

6. Berapa power terkini anda (anggaran)?
hmm..kalau tak silap 150...lama dah tak check mata..

7. Berapa banyak koleksi kaca mata yang anda ada dari dulu hingga kini (anggaran)?
rasa-rasanya dalam 6-7 kot...paling kerap pun 2 tahun sekali je tukar bingkai...:)

8. Jika anda ada sentiment tidak suka berkaca mata, sila nyatakan sebab musababnya.
eh..? saya sangat suka memakai cermin mata.. kalau mata saya tetiba dah tak rabun pun saya tetap nak pakai...:)

9. Yang mana anda lebih gemar. Kaca mata atau contact lens? Kenapa ?
suka pakai kaca mata sebab boleh cover mata saya dan saya nampak lebih smart..kononnya...hehehe...(en suami pun suka saya pakai spek mata..;)

10. Optometrist pilihan anda?
puan siti sifir...hahaha...bodek baekk punya...;)

11. Pasangan anda berkaca mata ?
a ah...lepas kena conjunctivitis baru sedar diri kata dia rabun..:p

12. Apa pandangan anda pada kanak2 yang memakai kaca mata?
mm...kesian...:)

saya ditagged oleh...diri sendiri..huhuhu...

p/s: cik puan siti..saya leh dapat spek free tak? hehehe

nak menang posh sunglass atau 60% discount untuk kaca mata? klik sitisifir


saya nak tagged rakan blogger saya KAKCHIK :)

2 comments:

  1. huhu, menarik juga tag kali ni. hmmm... bila nak jawab ya? kakchik salin dulu azniza ya. weekend nanti baru kakchik jawab.

    ReplyDelete
  2. Ija...ini adalah permalink hang...

    http://delima75.blogspot.com/2010/01/saya-nak-menang-posh-sunglass.html

    utk kasi adil, letak kat blog uwaiys optometrist aku ek...ehehehehehehe love U!!!

    ReplyDelete